Aleksandra Kierzek-Szpak

psycholog – diagnosta, terapeuta dzieci i młodzieży

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim.

Posiada kwalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki. Ma uprawnienia do prowadzenia treningów umiejętności społecznych oraz mediacji, a także warsztatów dla rodziców i wychowawców.

Ukończyła roczne szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej Zaburzeń Dzieci
i Młodzieży organizowane przez Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie, cykl Terapii Rodzin w Polskim Instytucie Ericksonowskim oraz kurs w zakresie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach – SFA.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in.:
• jako psycholog w placówkach oświatowych pracując terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą (także niepełnosprawną intelektualnie oraz w spektrum autyzmu) na różnych szczeblach edukacji,
• jako biegły psycholog w Rodzinnym Ośrodku Diagnostyczno-Konsultacyjnym w Sosnowcu, gdzie diagnozowała i opiniowała na potrzeby sądów w sprawach nieletnich, rodzinnych i opiekuńczych,
• jako psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mikołowie, gdzie poza prowadzeniem diagnostyki, opiniowaniem i orzekaniem, udzielała bezpośredniej pomocy (w formie konsultacji, poradnictwa i terapii) dzieciom w wieku szkolnym, młodzieży, a także rodzicom i nauczycielom.

Jej pasją jest diagnoza psychologiczna, zwłaszcza dzieci i młodzieży. Swoje doświadczenie zawodowe w stosowaniu metod diagnostycznych zdobywała m.in. jako normalizator Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (brała udział w pracach normalizacyjnych IDS-2, ABAS-3, Skali Leiter-3 oraz Skali WISC®-V).

Ukończyła studium dla psychologów „Opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach z udziałem dzieci” organizowane przez Fundację Dzieci Niczyje i Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz liczne kursy nadające uprawnienia do posługiwania się poszczególnymi narzędziami diagnostycznym.

Dokonuje oceny rozwoju intelektualnego, diagnozuje w kierunku ADHD i zaburzeń współwystępujących, posiada uprawnienia do diagnozy w kierunku spektrum autyzmu z wykorzystaniem ADOS 2.

Przeszła szkolenia z zakresu wykorzystywania projekcyjnych testów rysunkowych, które wraz z obserwacją, rozmową i wywiadem wykorzystuje w ocenie funkcjonowania emocjonalnego i społecznego dzieci.

Poza diagnostyką zajmuje się poradnictwem dla rodziców oraz terapią dzieci w wieku szkolnym i młodzieży.